fbpx

E-mailadres registreren

Jouw persoonlijke JD-Webmail omgeving

Een eigen email domein betekent toegang tot ons webmail paneel, beter bekend als JD-Webmail. Het is een overzichtelijk en gebruiksvriendelijk paneel om jouw dagelijkse e-mailverkeer plaats te laten vinden. Je kunt eenvoudig inloggen met jouw e-mailadressen en je omgeving naar wens instellen. Jouw eigen e-mailhandtekening, mogelijkheden voor afwezigheidsberichten en nog veel meer.

Onderaan de pagina kun je screenshots zien van de JD-Webmail. Het kan je een goede indicatie geven over het uiterlijk en de mogelijkheden van ons eigen email domein paneel. Als je vragen hebt over de JD-Webmail omgeving, dan horen wij dat graag. Je kunt je vragen bijvoorbeeld in onze live chat stellen, rechtsonder op de pagina.

Snelle en veilige e-mailservers

Jouw eigen email domein wordt gehost op snelle en veilige servers. Wij vinden het belangrijk dat onze klanten op een veilige manier kunnen werken. We maken op onze servers dagelijks een back-up van uw e-mailverkeer zodat u dit altijd veilig terug kan vinden bij een eventuele storing. We kunnen je altijd helpen bij het instellen van jouw eigen email domein. Daarnaast kun je eenvoudig zelf aanpassingen verrichten in ons klantenpaneel.

 

Als je vragen hebt over de veiligheid van jouw e-mail omgeving of vragen met betrekking tot de servers? Stel deze dan gerust aan onze klantenservice, we staan klaar om jouw vragen te beantwoorden. Start bijvoorbeeld een live chat gesprek rechtsonder op de pagina.

Gratis spamfilter en doorstuurservice

Niets is vervelender dan continu spam ontvangen op je eigen email domein. Daarom zorgen wij bij JD-Hosting dat onze spamfilters altijd zijn ingesteld op onze e-mailpakketten. Zo kun je prettig je werk doen zonder de inbox continu vol te hebben met spam.

 

Daarnaast bieden wij ook mogelijkheden aan tot het door laten sturen van e-mails naar een specifiek e-mailadres. Zo kun je verschillende e-mailadressen koppelen aan één e-mailadres die je eenvoudig kunt beheren. Zo komen alle e-mails gewoon netjes bij jou terecht en zal geen enkele e-mail aan jouw ogen voorbij gaan.

Hier een kleine inspiratie van jouw email-omgeving

Veelgestelde vragen

Hoe maak ik een e-mailadres aan?

Bij JD-Hosting kun je niet zelf een e-mailadres aanmaken, maar wel laten maken. Door een e-mail te sturen naar e-mailadres@jd-hosting.nl met jouw gewenste e-mailadressen maken wij deze binnen 1 werkdag voor jou aan.

Wil je exact weten hoe lang dit gaat duren? Neem dan even contact op met onze klantenservice, die kunnen wellicht een goede indicatie geven. Het is namelijk afhankelijk van de drukte op het desbetreffende moment.

Hoe stel ik mijn e-mail in?

Allereerst is het belangrijk dat u een programma kiest waarop jij jouw e-mailadres(sen) wil instellen. Daarna moet je de stappen volgen die hieronder staan.

Stap 1: Kies tussen POP of IMAP

Je zult een keuze moeten maken tussen POP of IMAP. Het verschil tussen deze opties is vrij eenvoudig. Bij IMAP synchroniseert de e-mail naar de server, waardoor je een e-mail kunt openen en de status geopend gelijk vaststaat voor alle apparaten die met jouw e-mailadres ingelogd zijn. Bij POP geldt dit niet, hier kun je bijvoorbeeld op de PC een e-mail openen, maar zodra je deze leest op jouw mobiele telefoon, wordt hij weergegeven als niet-gelezen. Hier is dus geen sprake van een synchronisatie.

Stap 2: Instellen van de mailservers

Nu is het belangrijk om de juiste gegevens in te voeren. Hieronder staan instructies weergegeven van de instellingen die je dient over te nemen. Zowel de instellingen voor IMAP als voor POP staan hieronder aangegeven. Het is altijd van belang om zowel bij inkomende e-mail als bij uitgaande e-mail de volgende server in te stellen: mail.domeinnaam.nl  (bij domeinnaam vul je uiteraard jouw domeinnaam in). De poorten kunnen verschillend zijn en staan vrijwel altijd automatisch goed bij het instellen, deze hoef je dus niet over te nemen.

Waarom komt mijn e-mail niet aan?

De oorzaak van het niet binnenkomen of het niet kunnen versturen van e-mails kan heel verschillend zijn. Hieronder hebben wij daarom de meestvoorkomende problemen op een rijtje gezet.

Heb jij alles al geprobeerd en werkt het nog steeds niet? Neem dan even contact op met onze klantenservice.

– Je mailbox is vol

Het komt wel eens voor dat je veel e-mailverkeer hebt. Dit heeft invloed op de opslag van jouw e-mailpakket. Het kan zijn dat deze helemaal vol zit en een upgrade nodig heeft. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

– Controleer je huidige instellingen

Het kan zijn dat het te maken heeft met de instellingen die je op dit moment hebt. Controleer goed bij de vraag hierboven ”Hoe stel ik mijn e-mail in?”’ hoe je instellingen zouden moeten staan. Wellicht helpt dit.

– Bouncebericht

Je ontvangt altijd een zogenoemd ‘bouncebericht’ zodra een e-mail niet wordt afgeleverd of wordt verstuurd. In dit bericht staat vaak ook de melding waarom dit is. Door contact op te nemen met onze klantenservice en het bouncebericht mee te sturen kunnen wij jou wellicht verder helpen.

Heb ik toegang tot mijn e-mail via mijn mobiel?

Jazeker, je kunt ook op je mobiele telefoon eenvoudig inloggen met je e-mailadres. Hieronder staat beschreven hoe je dit doet bij een iOS-toestel en een Android-toestel.

iOS-toestel:

  1. Ga naar ”Instellingen”.
  2. Ga naar ”Wachtwoorden en accounts”.
  3. Ga naar ”Nieuwe account”.
  4. Kies voor ”Andere”.
  5. Druk op ”Voeg e-mailaccount toe”.
  6. Vul alle instellingen in zoals ze moeten staan (Zie ”Hoe stel ik mijn e-mail in?”).

Android-toestel:

  1. Ga naar de e-mail applicatie.
  2. Kies vervolgens voor ”E-mail instellen”.
  3. Vul het e-mailadres in en het bijbehorende wachtwoord, klik dan op ”Handmatig instellen”.
  4. Maak een keuze voor jouw account, POP of IMAP.
  5. Vul bij inkomende – en uitgaande server het volgende in: mail.domeinnaam.nl (bij domeinnaam uiteraard jouw domeinnaam).

Kan ik ook tussentijds upgraden?

Natuurlijk! Het kan voorkomen dat je mailbox behoorlijk of helemaal vol zit. Dan wil je natuurlijk wel gewoon door kunnen gaan met je dagelijks e-mailverkeer, om te voorkomen dat e-mails niet meer verstuurd worden of dat je geen e-mails meer ontvangt.

Bij JD-Hosting kun je op ieder moment upgraden als dat nodig is. Je kunt zelf kijken welk pakket je nodig hebt of vraagt advies aan een van onze medewerkers. Het resterende bedrag wat je soms nog over had wordt verrekend met de nieuwe prijs.

Voorbeeld: Je hebt een Webmail Starter pakket van €1,99 per maand (€23,88 per jaar excl. BTW). Je hebt een upgrade nodig en gaat naar een het Webmail Pro pakket van €4,99 per maand (€59,88 per jaar excl. BTW). Stel je bent op de helft van je huidige pakket (Starter en had eigenlijk nog 6 maanden openstaan, dan wordt 6x €1,99 (€11,94 excl. BTW) verrekend bij de aanschaf van het nieuwe pakket. Zo gooi je nooit geld weg.

Wat wordt er bedoeld met inkomende - en uitgaande mailserver?

De inkomende mailserver en de uitgaande mailserver zijn belangrijke instellingen voor een goed werkende e-mailomgeving. Zo moet je altijd de volgende instellingen hanteren bij het instellen van jouw e-mailadres op welk apparaat dan ook: mail.jouwdomeinnaam.nl (Op de plek van ”jouwdomeinnaam” vul je vanzelfsprekend jouw eigen domeinnaam in).

Mochten er foutmeldingen optreden, controleer dan of je de rest van de instellingen bij de vraag ”Hoe stel ik mijn e-mail in?” goed hebt staan.

Werkt het niet? Neem dan even contact op met onze klantenservice.